Friday, August 20, 2010

Doa buat si Kapiark!





Article berikut ada lah salinan dari blog2 lain.

Khutbah Jumaat di Pulau Pinang kini menjadi medan untuk menjilat Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Negeri. Aparat aparat Khawarij PAS begitu bersungguh sungguh mendewa dewakan sikafir harbi ini hinggakan mendoakan beliau didalam Khutbah Jumaat.
Kelaziman dalam lafaz doa bagi khutbah kedua dibacakan untuk ketua negeri atau ketua agama Islam tetapi mengapa mendoakan untuk seorang yang anti Islam dan Melayu,pembohong seperti Guan Eng seorang kafir harbi.
Begitulah teruknya sebahagian penjilat tegar Khalifah Sosialis hinggakan sanggup membuang Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin dan TYT Gabenor Tun Rahman Abas sebaliknya mendoakan Lim Guan Eng didalam khutbah Jumaat.
Perkara ini sudah berlaku dibeberapa buah masjid sekitar Tasek Gelugor, Permatang Pauh dan Jelutong.
Buktinya pada Jumaat minggu lepas,13 Ogos di Masjid Padang Menora Tasik Gelugor. Khatib Ustaz Zakaria Ahmad mendoakan Ketua Menteri Khalifah Sosialis Guan Eng menggantikan Yang Pertuan Agong didalam Khutbah Jumaat.
Tindakan itu mencetuskan kemarahan dan bantahan dikalangan jemaah yang hadir apabila menyedari doa itu membelakangkan YDP Agung hinggakan ada yang tergamam mengapa harus menyebut nama seorang kafir harbi yang semua orang tahu begitu kuat berbohong dan anti melayu.
Mimbar masjid dijadikan pentas politik,mendoakan seorang kafir harbi pula menjadi keutamaan buat penganut Isle PAS.
Ini sudah sampai ketahap kurang ajar hinggakan para imam masjid dijadikan pencacai politik gampangan sosialis ultra kiasu DAP.
Adakah dengan hanya Guan Eng memberi sedikit gula gula pada program Ehya Ramadhan yang bertujuan untuk membeli undi khariah masjid di Dewan Serbaguna Jawi sudah menjadi lesen besar untuk menendang keluar nama Yang Dipertuan Agong? Guan Eng sicelaka ini diangkat bagaikan raja, Yang Dipertuan Agung dan TYT Gabenor di hina .Khawarij PAS harus bertanggungjawab. Adakah ini salah satu titik tolak mengajar orang melayu supaya menderhaka kepada Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong?
Ajaran PAS yang menggankat Guan Eng bagaikan seorang khalifah sosialis bererti mereka menghalalkan segala tindakan Guan Eng yang kita semua kenali sebagai seorang pembohong,anti Islam dan anti melayu.
Tahap kebodohan khawarij PAS bagaikan sudah mengila,menjadi bangsat dan jalang seperti PAS menjilat Guan Eng adalah satu keutamaan.
Nasihat Pisau,Khatib dan imam janganlah menjadi perkakas politik chauvanis ultra kiasu DAP.

tamat

Kalau benar berlaku,dan tentu nya makmum2 tergamam dan bercakap, membantah, nyata ,jumaat terbatal,maka makmum kena lah buat solat zohor sahaja. Send diri mau hengat!!!

7 comments:

balutskek said...

dulu masa penang bawah BN..umno tak buat ape pun..penuhkan poket sendiri gak...bila cina ni ambik alih semua sebbuk nak melalak...malu aku ahh ngan UMNo

Anonymous said...

lama tak nampak brader menghilang kemana?

SAUDARA SEBENAR SAUDARA said...

Dalam penuh keghairahan utk mengutuk pakatan parti pembangkang, saudara telah menggunakan bahasa2 mencemuh dan penuh nista. Adakah ini moral yg saudara mahu paparkan. Saya nampak saudara lebih jijik dari kejadian khutbah yg saya tidak mampu komen sebab 1) saya tidak cukup nas-nas utk menyokong mau pun menolak 2) mungkin ini hanya hear-say dari mulut2 barisan parti yg menentang.
Hahikatnya tiada bukti nyata. Jika benar tuduhan saudara, saya yakin media2 massa dah lama menggempar gempurkan isu ini.
Saya lihat saudara amat taksub dgn parti yg saudara sokong sehinggakan saudara telah menggadaikan tahap intelek yg saudara miliki. Manakan tidaknya, percaya dgn dakyah dan propaganda parti tersebut sehinggakan terlacur kualiti memikir, menimbang dan menapis.
Mungkin saudara seorang yg mendapat kekayaan dari perjuangan politik ini. Tapi kalau saudara masih melarat, saya benar2 sedih dgn nasib saudara yg mungkin ikhlas tapi terpedaya dan diperguna oleh tokoh2 parti dan penyokong2 kanan yg kaya raya sambil menggunakan kesempatan berlayar di atas bahtera melayu taksub seperti saudara.

balutskek said...

ade bang ...bz sikit...pening tengok gelagak BN,pening ngan kerja...pening ngan pornstar yg mintak nak hapuskan 30% hak bumi,macam2 la

glassman said...

SSS, saya dah dengar dalam radio isu doa guan eng ni,, saya karang story ini, tapi sebab dah dengar dlm radio, saya ciplak karangan di atas dan pelakt dlm blog saya. tak kisah laa saya jijik aa apa, itu lu punya pendapat, bukan pendapat allah, so no hal lahh. saya tak cemburu dengan kejayaan orang melayu lain, cuma doakan mereka beringat-ingat

BS UMNO and BN govt of penang and this matter are two different issues, thnx

glassman said...

pembetulan di atas, saya tak karang story ini

glassman said...

http://parpukari.blogspot.com/2010/08/terkini-bukti-anwar-dan-dap-menipu.html di sini tuan boleh lihat nama siapa khatib yg berdoa songsang itu