Sunday, September 6, 2009

Lembu Korban

Aku nak kata sikit saja, tatau nak tuju kat sapa. Mungkin yang paling ketara nak tuju kat Hisham laa kot?

Tiap2 tahun pastinya Datok buat korban. Korban lembu atau kambing? Adakah Dato' menghina kaum lain? Soal pokok,, orang menuju pejabat sekretariat,, bukan tempat sembahyang? Yang dok pi terasa sangat pasal apa dan yang apologetic sangat pasal apa? Dulu pasal keris pun datok apologetic? Jadi kita kena sentiasa minta maaf lah sebab rumah kita yang kita bagi orang duduk buat harta sampai bila2 ni tak sesempurna dan kita kena la sentiasa minta maaf kerana ia tak sempurna? Depa nak saman kerajaan britain,, biark pi kat depa,, . Apa dah jadi dengan saman tu? ini kita nak layan pulak saman depa di sini? Aku dah mula ...... dot ... dot... dot... dengan datuk laa, minta maaf laa bro.

5 comments:

Junah said...

salam,

go on, mmg kuat nangis lak tuh.

GABAN said...

You got it all wrong bro..It has got nothing to do with Korban Raya Haji. It has everything to do with sensitivity towards other religion. In this case the Hindu's. The issue is all about a Hindu Temple. Cows are considered sacred to the Hindu's. Can't u see the connection there? Are u too blind to see? Thought u just can't chew but seems the virus has travel upwards and attack your eyes.. "SELAMAT BERPUASA..."

blindman said...

Salam.

To me Gaban head is like "cow head" too. Big brain but zero, all he think is useless. Maybe you glassman, can teach him how to eat either quality grass or plastik grass.

Tq.

GABAN said...

Hahahaha..blindman teaching the blind..lol..

Anonymous said...

as if we don't know that hindus considered cows as sacred. If they are not sacred, why say it is a korban? we "korban sacred things too, and cows are as sacred to us as well as to the hindus. but the msg here was intended to the people in office, not the people in the temples.. see where they were headed? lol