Wednesday, August 26, 2009

Ahli Parlimen

Apa kuasa ahli parlimen?
apa etika seorang ahli parlimen?
Apa adap seorang ahli parlimen?
apa tanggung jawab seorang ahli parlimen?
Adakah ahli parlimen boleh mengendahkan arahan pegawai polis?
Adakah akibat tidak mengendahkan arahan polis, ahli parlimen boleh terus menuduh bermacam2 kepada anggota polis yang menjalankan tugas?

Aku ada banyak nak kata,, tapi cukup la dengan "FUCK YOU! SCUM of Parliment!"

6 comments:

Anonymous said...

SO? Sue me.

Anonymous said...

BEBERAPA KENYATAAN MENGHINA ISLAM OLEH PEMIMPIN UMNO DAN AKIBATNYA
Share

Dalam akhbar HARAKAH bertarikh 30 Syaaban – 2 Ramadhan 1430/21 – 23 Ogos 2009, saya tertarik dengan dua fakta yang ditulis oleh Mohamed Hanipa Maidin dalam artikel beliau bertajuk “Sejak bila Umno tidak hina Islam.” Ia berbunyi seperti berikut:


i) Ucapan Dato’ Rais Yatim di Hotel Equatorial, Bangi semasa merasmikan seminar Inter Faith Commission (IFC) antara lain menyatakan (dalam bahasa Inggeris) yang terjemahannya:


“(Dalam masyarakat majmuk) tiada orang yang boleh mendakwa bahawa agamanya adalah agama terbaik dengan mengenepikan agama-agama lain kerana dengan mengatakan demikian akan memusnahkan prinsip persamaan (agama) dan prinsip kemanusiaan.”


Ucapan Rais Yatim ini telah diterbitkan di dalam Infoline Majlis Peguam.


ii) Dato’ Nazri Aziz pernah secara terang-terang di satu forum anjuran Majlis Peguam berkata Umno terpaksa menggunakan Islam kerana jika parti itu tidak berbuat demikian ia akan hilang undi kepada PAS.


Buat Rais Yatim dan orang-orang yang berfikiran seperti beliau, saya ingin bertanyakan begini. Dimana nak diletakkan pengesahan Allah S.W.T tentang taraf ugama islam melalui Ayat yang bermaksud:


“Sesungguhnya Deen (agama) yang diredhai Allah hanyalah Islam? Inna deen na in dallah hil Islam? (Sebahagian Ayat 19: Surah Ali’Imran).”


Inikah caranya seorang pemimpin Islam membuat kenyataan? Dengan kata-kata seperti ini, syahadah kita yang bermaksud “tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah” akan menjadi satu lafaz kosong. Ia bo;eh menukarkan “Asyhadu” ; langsung tidak berfungsi. Sepatutnya secara pengertiannya yang bergerak, dia(Asyhadu itu) memberi erti bahawa kita yakin sampai sanggup menjadi saksi. Perihal seriusnya kalimat syahadah ini sampai ia tidak boleh diwakili kepada orang lain untuk dilafaz.

Ingin mmbaca lebih lanjut.

http://www.blogtokguru.com/pages/posting/24/BEBERAPA-KENYATAAN-MENGHINA-ISLAM-OLEH-PEMIMPIN-UMNO-DAN-AKIBATNYA

Budak Amat Tajuddin said...

Dear Glassman,

This time u have invited disaster! U've been warned but u n ur thick ultra ego just refuse to see reality.
I've told u that ur writting was n will always b shallow. With no facks to back. N saddest part of all is u being very emotional. These definitely stamped ur immaturity in writting.
Kudos to NAJIBALTANTUYA for a very enlightening comment. Full of facts n eye opener. N a good slap on the face of this ultra ego super emotional bro.
Wonder what Gaban has got to say on this.

kelambuharimau said...

HABIS KALU TAK MAHU PAKAI AHLI PARLIMEN AHLI APA MAU PAKAI?AHLI SIHIR ATAU AHLI NUJUM?INI LAHNOTAK PEMBANGKANG..NAK MENGUTUK AJE..MEMBINA SEBENARNYA TIADA

Anonymous said...

Does any of you commentators know which member of parliment I was referring to in the above post?

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=8DFk0T0_mxI i was reffering to this mangkok hayun, and just see how muslims would do a kafiruns bidding there,